Szybki kontakt

ZAPRASZAMY DO DWÓCH LOKALIZACJI!

Przedszkole Integracyjne Montessori
Mądre Główki

Żłobek Klub Montessori Mądre Główki
ul. Jutrzenki 146
02-230 Warszawa

biuro@madreglowki.pl
tel.kom.(+48) 534 1000 55

********************************

Przedszkole Terapeutyczne
Mądre Główki 

Żłobek Montessori Mądre Główki
ul. Naukowa 35a
01-463 Warszawa

przedszkoleterapeutyczne@madreglowki.pl
tel. kom. (+48) 723 1000 83

zlobek@madreglowki.pl

tel.kom.(+48) 534 1000 55

 

Przedszkole Montessori

Witamy na stronie dwujęzycznego Przedszkola Montessori
Mądre Główki w Warszawie.

Drogi Rodzicu!

Jeżeli pragniesz aby Twoje dziecko

  • rozwijało swoje indywidualne zdolności i kreatywność we własnym tempie,
  • przebywało w przyjaznej, serdecznej i twórczej atmosferze, pełnej akceptacji i szacunku dla jego indywidualności,
  • w nauczycielu miało pomocnika i towarzysza na drodze rozwoju,
  • budowało poczucie własnej wartości,
  • rozwijało samodzielność myślenia i działania,
  • kształtowało w sobie umiejętności społeczne,
  • miało swobodę dokonywania niezależnych wyborów,
  • poznawało wartości uniwersalne takie jak: dobro, piękno, prawda, miłość, tolerancja.

Zapraszamy do Mądrych Główek!

Nasze prywatne, dwujęzyczne przedszkole Montessori dba o to, aby zapewnić najmłodszym jak najlepsze warunki do rozwoju, rozwijania pasji oraz ciekawości świata.

Przedszkole Montessori Mądre Główki zlokalizowane jest w dzielnicy Włochy. Do zapoznania się z ofertą przedszkola zapraszamy serdecznie wszystkich naszych sąsiadów, zarówno z Ursusa, Włoch, Bemowa, Ochoty, jak i całej Warszawy.

Postaw na przedszkole Montessori

Jeżeli szukasz alternatywy dla tradycyjnych metod wychowania i edukacji, zachęcamy do zapoznania się z metodą stworzoną przez Marię Montessori. Ta włoska lekarka, pedagog, już ponad 100 lat temu dostrzegła, jak ważne są fazy sensytywne rozwoju dziecka, a głównym zadaniem nauczyciela jest podążanie za dzieckiem. Rola nauczyciela oparta jest przede wszystkim na obserwacji i wspieraniu w codziennym wychowaniu i edukacji. Indywidualne podejście wychowawców pomaga dziecku budować poczucie własnej wartości, rozbudza ciekawość, sprzyja wszechstronnemu rozwojowi. Zgodnie z założeniami Montessori pomagamy dziecku rozwijać niezależność od oceny dorosłych, refleksyjność i uważność. Bezpieczne otoczenie, dostosowane do potrzeb dzieci stanowi również ważny aspekt realizacji założeń montessoriańskich.

Maria Montessori powiedziała:

Uczyłam się dziecka. Wzięłam to, co dziecko mi przekazało i wyraziłam to. Tak powstała metoda zwana metodą Montessori.

Teraz i my także możemy czerpać z jej wiedzy i obserwacji, pracując zgodnie z tą ponadczasową metodą.

Szukasz prywatnego przedszkola dwujęzycznego w Warszawie?

Zapraszamy do dzielnicy Włochy! Okres najmłodszych lat, to okres, w którym dzieci mają niebywałą zdolność do chłonięcia wiedzy. Szczególnie w tym momencie możemy zadbać o ich przyszłość, wybierając miejsce, w którym w naturalny sposób będą mogły przyswajać drugi języki. Dorastanie w dwujęzycznym środowisku wpływa na przyszłe zdolności językowe dziecka i ułatwia naukę kolejnych języków oraz rozwija umiejętność abstrakcyjnego myślenia. Dzieci uczą się języków w naturalny sposób i bez wysiłku. Oprócz pracy z anglojęzycznym materiałem edukacyjnym, dzieci mają kontakt z angielskim podczas codziennych zajęć, posiłków, spacerów i zabawy.

Metoda Montessori sprzyja naturalnemu, swobodnemu przyswajaniu języka angielskiego. Dziecko uczy się bez presji i nacisku, czerpiąc przyjemność z nauki.

 

W Mądrych Główkach wychowujemy dzieci w duchu szacunku, zaufania, prawdy, tolerancji, porządku. Niezbędna jest również realizacja poniższych założeń Montessori:

Samodzielność
To, że nasze pociechy są jeszcze małe i dopiero się kształtują, nie oznacza, że powinniśmy z góry narzucać im, co mają w danym momencie robić i czym się bawić. Dzięki wsparciu nauczycieli będą mogły one samodzielnie podejmować decyzje, ucząc się odczytywać w ten sposób własne potrzeby, emocje czy nastroje. Dajemy im wszechstronny dostęp do różnego rodzaju materiałów edukacyjnych, pomocy i elementów wykonanych w duchu Montessori. Nie będą to tradycyjne zabawki, które wszyscy dobrze znamy. Pomoce Montessori mają stymulować najmłodszych do działania, pobudzać ich wyobraźnię i kreatywność, a przede wszystkim wspierać rozwój samodzielności i dawać radość z samodzielnie wykonanych zadań.

Przygotowane otoczenie
Dziecko poniżej szóstego roku życia znajduje się w okresie uczenia się komunikacji z innymi, myślenia twórczego i abstrakcyjnego, skupiania uwagi, rozwiązywania problemów oraz rozwijania gotowości do nauki, która ma trwać całe życie. Materiały Montessori są przygotowane w taki sposób, aby pośrednio pomagać dziecku w przyszłej nauce.

W Montessori otoczenie ma wyjątkowe znaczenie. Przemyślana organizacja sali – kąciki tematyczne, dostosowane meble, pomoce edukacyjne przygotowane odpowiednio do potrzeb rozwojowych dzieci są niezwykle istotne, ponieważ oprócz wsparcia dają poczucie bezpieczeństwa. Jeśli dziecko czuje się bezpiecznie, uczy się radzić sobie z wyzwaniami życia z entuzjazmem i przekonaniem.

Przygotowane otoczenie jest przystosowane do potrzeb dziecka, dlatego wszystko co jest mu niezbędne znajduje się w jego zasięgu. Dzięki temu dziecko korzysta z materiałów, a następnie odstawia je na miejsce w takim samym stanie, w jakim je znalazło. Tak przygotowane otoczenie zachęca dziecko do utrzymywania porządku.

Dziecko potrzebuje harmonii między wolnością a ograniczeniami. W otoczeniu Montessori może swobodnie wybierać sobie pracę, swobodnie decydować ile czasu chce przeznaczyć na dane zajęcie oraz wybrać miejsce gdzie chce to zajęcie wykonać.

Według Marii Montessori „Rozwijające się dziecko ma inną relację z otoczeniem niż my; dorośli podziwiają je, zapamiętują i myślą o nim; dzieci je chłoną. To co widzą nie jest jedynie zapamiętywaniem; staje się to częścią ich duszy”.

Różnowiekowość w grupie
W grupach montessoriańskich spotkamy połączone ze sobą trzy roczniki. Oczywistym jest, że rozwój młodszych dzieci stymulowany jest przez starszych kolegów. Jednak fakt bycia najstarszym w grupie wyjątkowo wzmacnia dziecko w budowaniu własnej wartości.

Grupa, w której znajdują się dzieci w różnym wieku, pozwala młodszym obserwować i uczyć się od starszych, podczas gdy starsi mogą wzbogacać swoje doświadczenia dzieląc się wiedzą z młodszymi. Trzyletnia różnica wieku jest ważnym czynnikiem w budowaniu poczucia społeczności, wspieraniu rozwoju poczucia własnej wartości oraz umiejętności komunikacji. Metoda Montessori pozwala dziecku rozwinąć szacunek dla indywidualnych różnic podczas zaang​